„Erdvė turi būti tarytum akvariumas, atspindintis jame gyvenančių žmonių idėjas, vertybes, nuostatas ir kultūrą.“

                                           Loris Malaguzzi

REGGIO EMILIA UGDYMO APLINKA

Aplinka atlieka labai svarbų vaidmenį „Reggio“ programose ir  yra vadinama „trečiuoju mokytoju“. Ji turi įkvėpti vaikus kurti ir tyrinėti, nepertraukiamai eksperimentuoti ir žaisti. Kiekviena erdvė, atsižvelgus į vaikų poreikius, nuolat vystoma ir atnaujinama, papildoma naujomis priemonėmis.

 

Tikslas - sukurti atmosferą, skatinančią kūrybinę vaikų išraišką, demonstruojanti pagarbą kūrybiniams vaikų procesams bei skatinanti vaikų tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą. „Reggio“ įkvėpta mokymosi aplinka ir jos erdvės yra apgalvotai suprojektuotos ir išdėstytos taip, kad jaustųsi natūralus vaikų susidomėjimas ir smalsumas, be papildomų pedagogo skatinimų.

Kodėl kūrybinės medžiagos "Reggio" sistemoje yra tokios svarbios?

Medžiagos turi turėti potencialą pritraukti vaikus, skatinti ištirti šiek tiek (ar daug) daugiau, išbandyti naujus dalykus, kurti ir stebėti savo atradimus. Reggio įkvėptoje aplinkoje, medžiagos yra kruopščiai atrenkamos pagal vaikų kūrybines galimybes ir domėjimosi sritį.

Tai, kaip mes galvojame, atspindi, kaip mes matome mūsų vaikus:

  • kokio ugdymo vaikai nusipelno?

  • ką jie sugeba? Kaip jie panaudos tas medžiagas? kokios jų kūrybos galimybės?

  • ar ta medžiaga paskatins vaikų mąstymą? Ar vaikas ja susidomės kaip rimta kūrybine priemone?

  • kokią naudą vaikui suteiks mūsų pasiūlytos priemonės?

  • ar pasiūlyta medžiaga sugebės išlaikyti vaikų susidomėjimą?

 

 

Ugdymo įstaiga - gyvas organizmas“

Pedagogai žiūri į ugdymo įstaigą kaip į „gyvą organizmą", bendrų santykių tarp vaikų, mokytojų ir tėvų vietą, kuri yra gyva, sveikinanti ir autentiška.

IMG_20190116_101712.jpg

    Erdves stengiamasi kurti, kuo labiau atspindinčias natūralią sąveiką su vaikų gyvenimu namuose. Augalai, veidrodžiai, dideli langai, natūrali šviesa ir mažiau visko, ką galime pamatyti  XXa. tradicinėje vaikų priežiūros įstaigoje.

Tikslas – sukurti vaikams aplinką, kuo mažiau priminančią institucinę vietą. Aplinka, primenanti vaikams namus, sukuria saugumo jausmą ir skatina didesnį įsitraukimą į individualų ir grupinį mokymąsį.

Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujamės kuriant aplinką mūsų vaikams:

  • grupės aplinka turi atspindėti individualius vaikų poreikius, tokius kaip: gamtos tyrinėjimą, menus, konstravimą, muziką, vaidybą ir t.t.

  • baldai, kūrybinės vaikų priemonės ir kt. ugdymo aplinkos elementai turi būti viliojantys ir pilnai vaikus įtraukiantys;

  • aplinos sutvarkymas turi būti apgalvotas - aplinka neturėtų jaustis netvarkinga ar institucinė;

  • didelis dėmesys skiriamas gamtos pažinimui - esant viduje ir „realiame gyvenime“ – žaidžiant lauke.

Tėveliai, pirmą kartą atvykę į mūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigą, labai dažnai teigia, kad mūsų ugdymo aplinka skiriasi nuo kitų ikimokyklinio amžiaus ar vaikų priežiūros centrų, kuriuos jie aplankė. Gerbdami mūsų ugdymo aplinką kaip „trečiąjį mokytoją“, mes stengiamės ir toliau išlaikyti savo vertybes bei kurti vaikams kokybišką, unikalią, šiltą, kviečiančią ir į vaiką orientuotą aplinką.